Sunday, July 12, 2009

Syurga Cinta~

bile cik Heliza menjadi seorang Ustazah..(meh layan)..~~ hehe=)


Am..tak baik tau pangil orang mcm tu,sedangkan Allah menjadikan manusia sebaik2 Insan disisiNya


macamni,selalunya..bile kite keluar berdua adanya orang ketiga..dan org ketiga itu adalah Syaitan..

Am..Kita ni sifat baru yang selalu lalai dan alpa..yang sentiasa melakukan Dosa kecil atau Dosa besar..sama ada sedar ataupun tak.

..Am..Am apalah Am ni..tak tingalkan Sembahyang tu mana boleh buktikan kita ni beriman atau tak..Sembahyang kan tu perkara Wajib bagi setiap org Muslim..haa tu sebabnya Sembahyang tu tiang Agama..mcm kita buat rumah jugak..mula2 kita pacakkan tiang dulu pastu barulah yg lain2.

Syu pun manusia biasa gak Am..kita semua sama,cuma Syu selalu igt pesan atok.."Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu kalau sesorang tidak mengubah nasibnya sendrik"..Maksud Syu??..maksudnya adakah kita ni,nak jadik Islam ygn diFaktor atau Islam keturunan sahaja..


Kadang2 Allah sembunyikan Matahari,Dia datangkan Petir dan Kilat..kita tertanya2 kemana hilangnya Matahari..rupa2nya Allah memberi kita Pelangi.


..disamping kita berkawan,terapkan nilai2 yg baik pada kawan kita tu.

Jadiklah seorang Wanita dalam bekas kaca yang sukar disentuh..hanya org yg mampu sahaja boleh memilikinya.

..tapikan,kadang2 lebih baik kita diam drp bercakap perkara2 yg tak berfaedah..iyerla,umpama membuang masa kita jer..seeloknya bih baik kita ZikrulAllah dihati..akan memperolehi ketenangan dihati.


..kan Perkahwinan itu satu ibadah yg diHaruskan cuma Jodoh telah ditentukan oleh Tuhan dan saya sebagai hambaNya perlu berUsaha dan Tawakal agar mendapat jodoh yg disenangi Allah..InsyaAllah

awak tau tak Am?..bila berfikir soal Mati dan awk masih mempunyai rasa Takut..haa itulah tandanya kita masih mempunyai IMAN..

..cariklah rezeki seolah kamu ingin menongkat Dunia dan berIbadahlah kamu seperti kamu ingin mati pada Esoknya..maksudnya..Bila kita melakukan kewajiban kita sebagai manusia atau Duniawi kita mesti buat sunguh2!..dan beribadah mcm tu gak,mesti sunguh2!!..Wasatiah..seimbangkan Dunia dan Akhirat..mcm tu barulah btul.


Syu..ape yg Syu akan wat kalau,tiba2 orang yg Syu sayang tipu Syu dan tinggalkan Syu..Syu sedih x?..
Jika sesorang itu hadir dalam hidup saya dan menjadi sebahagian daripada saya tapi..dia ada sebab2 tetentu dia terpaksa pergi..Jangan terlalu Sedih..Terimalah kenyataan itu sekurang2nya dia pernah membahagiakan saya..jadi saya Redha


..haa ni dah salah Mal..Berdoa bukan hanya bila kita menghadapi kesulitan jer..tapi masa senang nilah kita kna byk2kn berdoa..nnti bile kite menghadapi masalah,Allah akan sentiasa bersama ngn kita..nih tak,bila susah igat Allah bila senang lupakan Dia..


Adapun setiap manusia itu akan melakukan kesalahan diamana wujudnya Penyesalan..namun penyesalan itu harus didahulukan dgn TAUBAT..kita kena kenal diri,siapa kita..darimana asal kitammdan kita juga kena kenal hati kita..nafsu kita dan sebagainya..

..Allah tidak memandang kepada rupa dan pakaian tetapi Allah memandang kepada hati..Hati yang bersih lagi Suci


Saya perlukan Cinta,Kasih dan Sayang ygn Ikhlas hingga nyawa tercerai dari jasad..bukan untuk diPermainkan..bukan untuk diPersendakan Am...

..mungkin cinta saya tak seAgung cinta Nabi Muhammad pada Siti Khadijah ataupun tak seHebat cinta Zulaikha pda Nabi Yusuff..tapi ape yg sy tau,sy perlukan awk dlm hidup sy..





Kesaktian Cinta - Hafiz Hamidun

4 comments:

Laila said...

suka sgt3

Anonymous said...

ijan bdk2 syurga cinte

Anonymous said...

ijan bdk2 syurga cinte

sHaH rIzAn_n_FaMiLy said...

to laila..sy suke gak2..ha3


to pde yg Anonymous..peace~..rilek ar beb =pp