Thursday, November 15, 2012

Cinta Dunia vs Cinta Allah


Umumnya bila kita kata kita sayang/cinta kat seseorang tu kita akan cuba menzahirkannya dgn sebaik2nya tak kira lah dalam bentuk ucapan ke tulisan ke atau bebentuk hadiah mgkin atau jg apa2lah yg setidak2nya 'bukti cinta' pd dia.mcm ayt 'Awak kata awk syg/cinta sy kan? buktinya?hehe :)

mcm tu jugakla kita kena tunjukkan 'bukti cinta' kita sebagai hamba pada Sang Pencipta kan?kita kena 'set' kt kepala Allah tak halang kita nak buat ape jugak selagi benda tu boleh disisi-Nya buatlah.rasailah.hayatilah.nikmatilah silakan..

tp jgn pernah lupa Fitrah kenapa kita diciptakan?sbg mengaku hamba apa tugasnya hamba pd pencipta-Nya?

"'Sesiapa yang hendak mengetahui kedudukannya di sisi Allah maka lihatlah kedudukan Allah di dalam hatinya. Sesungguhnya Allah SWT meletakkan kedudukan hambanya di sisiNya sebagaimana hamba meletakkaNya di dalam dirinya."' -Hadis


dan akhirnya bila terjadi kisah 'cinta tidak berbalas' dr pasangan kita pasti tak sedikit akan merasa sedih kecewa menangis dlm toilet ker bwh bantal ker seolah2 mcm istilah 'dunia ini gelap tanpamu syg' 'tanpamu hidupku sebatangkara' dn mcm2 lah lagi versinya kot.

jdi mcm mcm plak situasi nnti Allah tak balas cinta kita?Allah tak kenal kita??





-belum terlambat.Hidup adalah Anugerah.Fighting!


Damieeta Egypt 1326





1 comment:

نورايديبا said...

cinta itu fitrah buat manusia :)