Friday, May 8, 2009

Beliau..

Saya terlihat,saya terdengar,saya terbaca..dekat2 ni mereka membincarakan tentang 'Hari Ibu'.Ini membuatkan saya terdetik untuk 'mewarnainya' juga..Tapi kan terus terang sayakan saya tidak tahu apakah tarikh sebenarnya Hari ibu(teruknya)(10mei ea)(tu pun lepas semak2)..Adakah saya seorang anak yang tidak peka?..=)

Emak,saya membahaskan beliau Emak..bukan ibu,seperti org2 lain,Ada juga yg memanggil dgn nama mama,umi,mummy dah sebagainya,tp xkesahlah..jnji orang yg dimaksudkan itu adalah sesorang yg mengandungkan kita melahirkan kita smpai kita mampu melihat dunia ini sampai saat ini...
Pergorbanan Emak???Rasanya xperlu abg(mak pangil saya dgn nama ni) nak berckp atau merenung segala pgorbanan mak dlm mendidik dan membesarkan kami.Abg akan malu sendiri jika itu yg 'dibahaskan'kerna tiada nilai yg setimpal yg mampu mengambarkan,bertapa besar dan byknya..hatta hidup lah seberapa lama pn abg kan dunia ini,tapi abg tak akan..tak akan..dan tak akan mampu membalasnya sampai bila2..Emak


Emak..seingat abg kan,lepas jer abg masuk asrama(tingkatan satu) smpai sekarang emak dah tak 'pukul' abg lagi..hatta sentuh pn,kan?(sebelum2 tu ade jer,nakal sgt)=)..

Emak..abg bersyukur sangat,sebab 'terpilih' menjadi salah satu anak emak ngn abah,Percayala,walau mcm mana sekalipun' abg jnji abg kan cuba jadik seorang anak yg baik patuh bertanggjwb pada emak abah keluarga dan juga agama...insyaAllah

Emak..kat sini abg nak minta ampun maaf pada Emak abah keluarga..sebab mungkin kadang2 tanpa abg sedar abg mgecewakan,berdosa,bersalah,menguris hati..maafkan abg

abg janji..abg akan sentiasa mendoakan kesihatan,kesejahteraan,kebahagian emak abah dan keluarga kita,moga2 kita sentiasa dibawah lindunganNya,insyaAllah..

Emak..terima kasih

Emak..abg sayangkan Emak sangat2

SELAMAT HARI IBU..emak

doakan abg kat sini..=)


egypt,
12:36AM
saturday,may 09,2009



Ibu - New Sakha

No comments: